Uniform

• Das
  • Hemd
  • Groene of bruine broek

Dit geldt voor iedereen, behalve voor de Kapoenen. Zij zijn nog niet verplicht een hemd te dragen. (Maar het mag natuurlijk wel)

Daarnaast hebben wij enkele jaren geleden zelf een scoutstrui ontworpen, met ons eigen logo. Deze trui is te verkrijgen bij de leidinggroepsleiding voor de mooie prijs van €25!

Waar vind ik zo'n das?
Dassen zijn verplicht van bij de kapoenen. Zo kunnen we gemakkelijk iedereen herkennen. Ook in het openbaar word je op deze manier beter herkend en erkend.
Wij dragen een blauwe das met witte band; blauwe binnenkant en witte boord. Ze zijn te koop bij de groepsleiding voor €5/stuk.
Zet er direct je naam in zodat je je das gemakkelijk terugvindt, moest je hem kwijt zijn en hij bij de verloren voorwerpen belandt.

En dat hemd?
We dragen geen roze geruite hemden maar beige scoutshemden. Met dat hemd maak je deel uit van een veel grotere groep scouts. Iedereen over de hele wereld die in de scouts zit heeft zo een hemd, jij dus ook. Je kan het kopen in de Hopper winkel(link is external)(link is external) voor €35 voor een kindermaat en €38 voor een volwassenmaat.

Kentekens op hemd

Op dit hemd komen ook alle kentekens, zodat je helemaal in orde bent.

De kentekens plaats je als volgt op het hemd:

1. Jaarkenteken
  2. Groepslintje
  3. Takteken
  4. Belgische vlag
  5. Internationaal scouts teken
  6. Vlaamse vlag (niet verplicht)
  7. Oost-Vlaams schildje
  8. Belofteteken

We geven graag nog een tip; voor de welpen en jongverkenners koop je het hemd best een beetje op de groei...

Waarom die groene/bruine broek?
Als scout moet je een broek hebben die vuil mag worden. Een broek die je kan oplappen als ze scheurt.
Zo kan je die mooie jeans nog dragen voor school en familiefeesten.
Je mag zelf kiezen wat voor broek je draagt; kort, lang, licht, donker,... Dat maakt allemaal niet uit, zolang ze maar groen of bruin is!